Рекордьорът на Витоша 100 Андрей Гридин: Не ми беше трудно

3

Andrey Gridin Start

Само преди дни се проведе традиционната Обиколка на Витоша, която бе спечелена от национала на България по ски бягане Андрей Гридин. Заедно с победата Андрей постави и рекорд на трасето, пристигайки на финала с извънземното време от 8 часа 06 минути и 8 секунди. След като се възстанови от тежкото състезание, 27-годишният ски бегач се съгласи да отговори на въпросите, които ние от 5kmrun бяхме любопитни да му зададем – затова как един професионален атлет се подготвя за състезание и кое е различното между един ултрамаратон и Световната купа, която я дават по Евроспорт.

Представи се:

Име: Андрей Викторович Гридин

Възраст: 27 години

С какво се занимаваш: Ски бягане, планинско бягане

Най-големи успехи: Двe втори места на Световно младежно първенство по ски бягане

Участия на Олимпиади: Сочи 2014, ски бягане

ГК: Андрей, поздравления за страхотната победа на Витоша 100. Разкажи ни как ти се стори състезанието и как се чувстваше след неговия край?

АГ: Благодаря за поздравленията! Чувствам се добре, почивах само 2 дни след обиколката, а сега продължавам да се готвя за зимния сезон. Състезанието беше страхотно, проведох го правилно тактически. Единственото нещо, което не ми хареса, беше, че състезанието започва в 00.00 и не можех да се насладя на природата.

Как протича подготовката ти и как се възстановяваш след едно такова състезание?

Подготовка ми беше с акцент върху много дълги бягания. Това е единственото нещо, което съм променил спрямо нормалната ми подготовка за зимния сезон. Иначе сега се възстановявам много по-бързо, ходя на фитнес, ям много и спя малко повече. По-трудно ми е да се възстановя психически, тук още не съм намерил метод на възстановяване.

Обиколката на Витоша обаче не бе първото ти страхотно представяне в последните няколко седмици. Ти завърши втори на маратона в Плевен, а след това спечели и полумаратона Камчийски пясъци. Къде ти бе най-трудно и защо?

Най-трудно ми беше на маратона в Плевен, защото беше много горещо и почти не бягам по асфалт. Повече обичам Trail. На Камчийски пясъци беше много забавно, догодина ще участвам пак. А за обиколката на Витоша съм се готвил няколко месеца, затова не беше много тежко.

Каква е разликата между един ултрамаратон, като например Витоша 100, и едно състезание от Световната купа по ски бягане, в което участват най-добрите състезатели от целия свят?

Тези неща не могат да се сравняват. В ултрамаратона си правиш една обиколка в планината, можеш да се наслаждаваш на природата, докато в ски бягането правиш няколко обиколки и дистанциите са доста по-кратки. Световните купи са много бързи състезания. Конкуренцията е много голяма, а резултатът ти много зависи от ваксата на ските, докато в бягането всичко зависи от теб, не от маратонките ти.

Andrey i Miro

Как беговите състезания се включват в подготовката ти за предстоящия зимен сезон?

Всички беговите състезания използвам като функционални тренировки – бягам с много висок пулс в анаеробен режим, но не максимално. Подготвям сърцето си за важните състезания, където трябва да давам всичко от себе си. Примерно, участвах в Ignite Sofia, където трябваше да се изкачат 40 етажа. Това беше силова тренировка. Витоша 100 беше за издържливост.

По колко километра средно бягаш на седмица и върху какво наблягаш в треновъчния процес, за да си готов за зимата?

На седмица правя някъде по 200-250 километра. За съжаление само от една седмица карам ски ролери, но сега ще увелича обема. Карам и колело във фитнеса, защото нямам обикновено.Тази година искам да наблегна върху функционална подготовка, затова участвам всяка седмица на състезания.

Какъв е хранителният ти режим и приемаш ли някакви добавки?

„Ние сме това, което ядем.“ Опитвам се да се храня здравословно, почти не ям месо, ям много елда, много зеленчуци, плодове. Обичам риба и не мога без шоколад. По принцип мога, но не искам. Приемам само комплекс минерали и соли, биологично активни добавки и магнезий.

Andrey i Joro

До началото на ски сезона има още доста месеци. В какви други състезания планираш да участваш дотогава?

Планирам да участвам на още 2 ултрамаратона – Трявна Ултра на 11 юли и най-интересното – Персенк Ултра на 22 август. Ще участвам още на държавно първенство по ски, на Лудогорския полумаратон в края на юли, а преди да тръгна за снежните писти през октомври ще бягам традиционо и на Софийския маратон.

Какви са целите ти за този сезон в бягането и за предстоящия в ски бягането?

В бягането искам да завърша Персенк Ултра. В ски бягането искам да се класирам в топ 30 на Tour De Ski, където всеки ден (8 дни+2 дни почивка) има състезание.

A какви са целите ти в личен план?

Искам най-накрая да се намеря любовта на живота ми.

И за финал: кой е най-ценният съвет, който можеш да дадеш на участниците във 5kmrun?

Хранете се правилно! За мен 20% от резултата зависи от това, което ям. Например, ако имате болид от F1, няма да зареждате спортната си кола с бензин А 95. Тренирайте всеки ден, по- добре да излезете на разходка 20-30 мин. в парка, отколкото да седите пред телевизора или лаптопа.

Георги Крумов

Георги Крумов

Редактор at Running Academy
Здравейте! В момента уча "Журналистика" в Софийския университет и съм водещ на спортно шоу в студентското радио "Реакция". Пиша за спорт от 2011 година
Георги Крумов
Share.

About Author

Здравейте! В момента уча "Журналистика" в Софийския университет и съм водещ на спортно шоу в студентското радио "Реакция". Пиша за спорт от 2011 година

3 коментара

  1. Отлично интеревю! Поздравления за този отдаден на спорта атлет! 🙂

  2. Pingback: Running Academy 5 камаран на седмицата: Боян Вълев - Running Academy

  3. Pingback: Running Academy ЧРД 5kmrun & XLkmrun :) - Running Academy

НАПИШИ КОМЕНТАР